Dissabte 15 d’abril: Presentació de “L’imperi dels leons” de Sebastià Bennasar

Bennasar.jpg

Sinopsi

Som al 1972. Jean Neige i la seva banda preparen el cop que els ha de consolidar com una de les bandes criminals més perilloses de França. D’aquí a fer-se amb el control de la màfia a Lyon hi ha un camí de sang que ells han començat a recórrer i que els durà, entre d’altres, a urbanitzar la Costa Brava, controlar la prostitució de mitja Europa i el tràfic d’haixix. La banda, sempre amb un peu als negocis il·legals i un altre en els de dubtosa reputació com la construcció, el 2006 es troba en un atzucac. Podrà el fill de Neige mantenir el clan al cim del poder?
Amb aquesta història, inspirada en algunes de les bandes mafioses franceses que han operat a casa nostra des dels anys setanta fins a l’actualitat, l’autor s’endinsa en el més profund de l’ànima humana amb una obra clau del gènere negre contemporani.

Biografia

Sóc en Sebastià Bennasar, escriptor, traductor, periodista i agitador cultural. Vaig néixer a Palma, el 1976, i des de 1994 fins al 2005 vaig treballar als diaris Baleares i Balears. Des del 2005 al 2009 vaig estudiar Humanitats a la Pompeu Fabra on em vaig llicenciar havent aconseguit el premi extraordinari final de carrera. L’agost del 2009 em vaig instal·lar a Lisboa fins al maig del 2013 en què vaig tornar a Barcelona. Tinc un màster en Història del Món de la UPF, del 2011. He publicat una trentena de llibres de tots els gèneres literaris excepte teatre i sobrevisc de la literatura i l’escriptura. Dirigeixo la revista Bearn dedicada a la promoció de la literatura en català i el festival de novel·la negra Tiana Negra. Sóc vocal de drets lingüístics del PEN-Català i gestiono els continguts del festival Gràcia Llegeix.

Sebastià Bennasar

Més informació:

Bloc Sebastià Bennasar

Wikipedia: Sebastià Bennasar

Anuncis

Deixa un comentari

